De Reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu

De Reis

Door: Gerben van der Vegte

Blijf op de hoogte en volg Gerben

17 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hey allemaal,

Gisteren om half 7 's morgens vertrok ik naar Schiphol om de vliegtuig naar Curaçao te halen. Ik was best wel zenuwachtig, want dit was voor mij de eerste keer dat ik ging vliegen. Gelukkig vloog ik samen met Auke (klasgenoot) naar Bonaire. We zitten ook in hetzelfde appartement, dus heb altijd gezelligheid om me heen :) Maar goed, het vliegen viel me voor 100% mee totdat we in Curaçao waren. We dachten namelijk dat we hier in moesten checken, dus we gaan achterin de rij staan en hebben meer dan een uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren. En het gaat echt heel erg SLOOM!!! Alles op zijn tijd. Opeens ging de incheckvrouw die mijn rij deed weg en hebben we ook niet weer gezien. Gelukkig na een poosje ging er een andere incheckbalie open waar wij ons in konden inchecken. Eindelijk aan de beurt, snapte de vrouw maar niet dat we direct door moesten vliegen naar Bonaire. Eerst moesten we zelfs nog een formulier invullen en weer achteraan de rij aansluiten. Toen kwam ze opeens op het idee, dat we weleens naar boven moesten gaan om ons daar in te checken voor de vlucht naar Bonaire. En ja hoor, hier moesten we ons inchecken. Voor niets meer dan een uur in de rij gestaan. Toen het volgende probleem... er stond geen sticker achterop mijn paspoort, dus er was geen bewijs dat ik een koffer heb. Na weer een tijd te hebben gewacht en heb beschreven hoe mijn koffer eruit zag, kwamen we erachter dat deze sticker achterop het paspoort van Auke stond... pff het zit niet mee zeg... Na drie kwartier wachten konden we eindelijk gaan vliegen.
Na eerst de helft van de landingsbaan te hebben onderzocht waren we aangekomen bij een vliegtuigje waar niet meer dan 15 man in kan. Wat een klein vliegtuigje zeg!!! Heb ik ook nog eens de pech dat ik de laatste was die erin kwam. Er was nog één plekje vrij. Nouja een halve eigenlijk, want er zat een mevrouw naast me, die, laat ik het netjes zeggen, minstens 3x de breedte van mij had. Afijn eindelijk in het vliegtuigje en op naar Bonaire.
Het was echt super gaaf om in dit vliegtuigje te zitten, want kon alles zien wat de piloten deden en wat er voor mij gebeurde. Nadat we in Bonaire waren en ons in hadden geschreven konden we onze koffers pakken en deze voor de laatste keer te laten detecteren. Auke had een gitaar meegenomen en moest nog bewijzen dat deze van hem was door erop te spelen. Het was goedgekeurd...

Op het vliegveld werden we opgewacht door mijn stagebegeleider Harm Streefkerk en door Auke's stagebegeleiders Richard en Lydia Duijn. We hebben nog even een paar biertjes gedronken op het vliegveld en in twee plaatselijke kroegjes en zijn daarna naar huis gegaan om te slapen. Het zijn trouwens erg aardige mensen en het was gisterenavond ook erg gezellig...


De volgende dag...

De volgende dag werd ik opgehaald door Harm om elkaar even te spreken en zijn medewerkers te ontmoeten. Het is de bedoeling dat ik met Harm's nieuwe woning bezig ga. Er zijn al tekeningen, maar deze moeten aangepast en aangevuld worden. Ook heb ik de bouwplaats gezien waar het gebouw komt te staan. De eerste funderingen zijn al aangebracht.

Het is hier erg warm, maar het regent helaas ook veel. Bijna overal liggen grote plassen water wat het niet echt fijner maakt om er door te lopen. Ook wordt het vroeg donker. Rond 19.00 uur is het al vrij donker.

Ik heb ook een nieuw nummer. Dit is 05997884541. Verder hou ik jullie op de hoogte, maar ga vanavond eerst even uit eten met Auke en onze stagebegeleiders...

De Groeten!!!


  • 18 Februari 2009 - 07:27

    Rianne:

    Wat een gedoe zeg op dat vliegveld in Curacao.. weet je direct dat de mensen daar iets relaxter zijn dan in NL :P! Verder klinkt t allemaal goed :D! Is t appartementje ook nog beetje oke? Veel plezier!

  • 19 Februari 2009 - 06:27

    Ellen:

    Zo, daar ben je dan! Klinkt in ieder geval tot nu toe wel oké! Maar wel even weer een gedoe zeg.. Ik hoop dat je eerste stage dag ook goed is bevallen en inderdaad het appartementje. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik zal de komende tijd stage lopen op een bouwbegeleidings -en projectmanagementbureau op Bonaire en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn belevenissen.

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 9723

Voorgaande reizen:

16 Februari 2009 - 27 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: