Zoo... weer eens ff een berichtje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu Zoo... weer eens ff een berichtje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu

Zoo... weer eens ff een berichtje!!

Door: Gerben van der Vegte

Blijf op de hoogte en volg Gerben

20 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia,

Het is alweer een poosje geleden dat ik een verhaaltje op mijn site heb gezet. Bijna alweer een maand geleden om precies te zijn. Schrok er zelf van, maar op zich een goed teken lijkt mij. Dit betekent zeker niet dat ik een maand heb stilgezeten!! Zo ben ik verschillende woonsituaties in Bonaire aan het beproeven en loop ik natuurlijk nog steeds stage.

Met mijn stage gaat het goed. Ik zit nu al twee maand op dit eiland en heb er al ongeveer de helft van mijn stage op zitten. Ik zit hier nog drie en een halve maand, dus tijd genoeg om mijn stage af te maken en toch nog een beetje vakantie op het eind te houden. Nu werk ik wel een paar weekenden op zaterdag en zondag en heb ik met Pasen ook gewerkt. In deze dagen ben ik op de Kunuku te vinden. Kunuku is Papiaments voor boerderij en dit is de plek waar Harm’s woning komt te staan. Ik weet niet of ik dit al een keer heb gezegd, maar heb op dit moment geen internet, dus kan het niet na checken ;) Het is eigenlijk gewoon een plek in de natuur wat iets afgelegen zit. Heb geen idee wat dat met een boerderij te maken heeft, maar een iets afgelegen plek vergelijken ze blijkbaar met een boerderij. Je hebt hier dan veel kunuku’s maar is er geen boerderij te bekennen op Bonaire. Maar om even weer terug te gaan naar mijn stage. Je zult je misschien wel afvragen, waarom ik ’s weekends en met Pasen werk. Nou dat zit zo…
Door de week zit ik gewoon op kantoor. Op dit moment ben ik bezig met het tekenen van de fundering voor het woongedeelte. De woning bestaat namelijk uit twee delen. Het woongedeelte en de twee vleugels. Deze vleugels hebben gastenverblijven, carport, werkplaats etc. Aan de woongedeelte is men nog niet begonnen met bouwen, maar met de vleugels zijn we druk bezig. De muren staan er al en zijn we nu bezig met het maken van bekisting voor twee lateien, kolommen en waterspuwers (hier komt al het regenwater in en voert dit uiteindelijk weer af in de grond). Ik heb uitgetekend hoe het latei er uit moet zien, waar wapening moet komen en hoe de bekisting eruit komt te zien. Dit heb ik ook gedaan voor de andere onderdelen. Doordat ik er nu ook in het echt mee bezig ben, zie ik wat ik heb getekend en leer er dan ook veel van. Dit gebeurt in het weekend omdat dit in de vrije tijd is en los staat van Harm’s bedrijf.

Buiten de stage om valt er natuurlijk ook wel wat te beleven, ook al is het een klein eilandje. Zo heb ik vorige week voor het eerst gesurft :P Echt super vet. Ik heb nog nooit gesurft, maar heb een kaart gekocht voor 250 gulden en kan dan 20 uur lang surfen. Echt goedkoop dus. Deze prijs is alleen voor inwoners van de Antillen. Ik heb het geluk dat ik student ben en ook deze korting heb. Soms is student zijn een mooi leven hoor!! Een toerist betaald zo’n 30 dollar voor 1 uurtje surfen. Daar kan ik gewoon vier uur lang voor surfen!! Omdat ik nog nooit heb gesurft en ook geen les heb genomen, was het vrij lastig om op het bord te blijven staan. Ik begon op een groot bord met een kleinere windscherm (voor beginners). Heb een uurtje gesurft, maar kwam op het eind al vooruit en kon ik ook al een klein bochtje maken. Het ging dus erg goed. Heb nog maar één uur gesurft, omdat ik nu veel aan het werken ben, maar wil de andere 19 uur natuurlijk nog wel opmaken en hoop dan dit ik een professionele surfer ben :D!!

Ook heb ik in het tweede weekend van april op de casa van Harm gepast. Een lekker groot huis met een prachtige uitzicht op de zee en Klein Bonaire. Ook zat er, wat ik natuurlijk niet moet vergeten, een zwembad bij het huis en hadden ze binnen warm water. Ik kon dus douchen met warm water, wat hier niet een gewoonte is en dus al een poosje niet meer heb gedaan. Tevens had ik Harm’s auto ter beschikking die ik natuurlijk wel heb gebruikt. Ik ben die zaterdag samen met Frank en Auke naar Rincon geweest om daar ff te barbecueën. Daarna zijn we door gegaan naar het Washington Slagbaai. En ik moet zeggen dat het met de auto toch een stuk relaxter door het park gaan is dan met de fiets. Ik heb me dus wel vermaakt dit weekend, maar was het voor mij vooral een rustig en relaxt weekend.

Ook heb ik per 1 april een eigen appartementje. Er staan al foto’s op Mijn Album, dus je kunt zien hoe het eruit ziet. Het is een mooi en brandnieuw appartement. Ben de eerste bewoner van dit appartement. Sterker nog, de eerste bewoner van het hele appartementencomplex! Heb het erg naar mijn zin en ben blij dat ik op mezelf woon. Ben er toch wel een stukje happier door geworden. Maar kan niet meer zolang van dit appartement genieten, want ga vanaf 1 mei van een andere studio genieten ;) We hadden namelijk een beetje gezeik over het contract. Het zou betekenen, dat ik voor bijna alles verantwoordelijk zou zijn. En dat willen we natuurlijk niet!! Dus over twee weken zit ik al in mijn derde appartement binnen 2,5 maand. Doe ik goed hè?! Maar dan heb ik wel weer tv, wat ik in dit appartement niet heb. Dus dat is wel chill!!

Er staan de komende weken ook heel wat op het programma. Het weekend van Koninginnedag ga ik naar Curaçao. Donderdagmorgen vertrekken en kom dan zondagavond weer terug in Bonaire. Heb er echt super veel zin in en leef er ook echt naar toe. Samen met Auke ga ik naar Aneas. Aneas is een studiegenoot van me die stage in Curaçao loopt. Ben benieuwd hoe het daar is, maar één ding weet ik zeker en dat is dat het een super mooi weekend wordt.

Ook komen mijn zussen Ellen en Rianne langs. Alsof het niets is :) … Ze komen aan op 15 mei en vertrekken weer op zondag 24 mei. Ze willen even kijken hoe de Antillen eruit zien. Hier heb ik ook erg veel zin in, want het is natuurlijk wel leuk om ze even te zien en kan ze dan ook laten zien, wat ik hier eigenlijk doe en hoe het hier is. Je kunt er namelijk op één manier achter komen hoe het hier is en dat is door er te zijn geweest!!! Eigenlijk elk land, maar daar hoort Bonaire dubbel en dwars bij, is met geen pen te beschrijven…

In juni ga ik denk ik ook een weekend met Frank naar Aruba. Hier woont namelijk zijn familie, en heb dan onderdak en een goede en gezellige gids die me kan rondleiden. Waarschijnlijk ga ik eind juli nog een keer naar Aruba, maar dat zie ik dan wel weer.

Zo nu ga ik naar bed, want het is nu zaterdagavond rond 23.00 uur en moet er morgen weer vroeg uit om te werken. Maandag zet ik dit verhaaltje ff op internet, wat jullie wel weinig zullen boeien. Als je dit leest staat het namelijk al op internet :P:D

Ayo
Gerben

  • 20 April 2009 - 20:32

    Ellen:

    Zo, hier zat ik op te wachten.. Eindelijk weer even een update van jou :P! Ik weet wel dat stage in Bonaire echt geen straf is haha.. En wat betreft dat surfen; dat zie ik ook wel zitten! Nog een paar weekjes en dan kan ik ook echt zien hoe het daar is. Heb dr echt zin in!! Lekker chilluh :P!!

  • 22 April 2009 - 10:22

    Rianne:

    Zo zeg.. al weer 2 maand op Bonaire dus! Maar zo te horen nog genoeg wilde plannen, dus je zult je er de komende tijd vast ook wel goed vermaken! Alvast veel plezier op Curacao!

  • 28 April 2009 - 16:44

    Ilse:

    Leuk!

  • 04 Mei 2009 - 15:08

    Chiel:

    He beach-boy of moet ik zeggen eilandhopper.

    Er rust vast een hele zware verantwoordelijkheid op je schouders... zo'n regenpijp is van levensbelang op een eiland met 300 dagen zonneschijn...
    Ik stel daarom voor dat je in de weekenden gat surfen i.p.v. tekenen. later

  • 05 Mei 2009 - 07:42

    Pim:

    Ey gerben!

    goed dat ik ff je hyves checkte! Ik je al te zoeken op de Hanze:P.
    Wat leuk man dat je daar stage loopt:) Heel veel plezier daar man!

  • 07 Mei 2009 - 08:35

    H.Fokkens:

    Dag Gerben, met belangstelling gelezen blij dat jij je vermaakt en een leerzame tijd doormaakt
    Ik heb je werken gelezen ziet er goed uit je zit in het goede spoor
    groetend H.Fokkens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik zal de komende tijd stage lopen op een bouwbegeleidings -en projectmanagementbureau op Bonaire en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn belevenissen.

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 9728

Voorgaande reizen:

16 Februari 2009 - 27 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: