Koninginnedag, dus tijd voor Curaçao!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu Koninginnedag, dus tijd voor Curaçao!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu

Koninginnedag, dus tijd voor Curaçao!!

Door: Gerben van der Vegte

Blijf op de hoogte en volg Gerben

12 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hey allemaal,

Van het weekend heb ik een geweldig weekend gehad. Ben naar Curaçao gegaan om hier Aneas te bezoeken, bier te drinken, te feesten etc. en om het land te bekijken natuurlijk ;) Aneas is een studiegenoot van me, die in Curaçao stage loopt. Donderdagmorgen om 8 uur vertrok het vliegtuig van DAE naar Curaçao. Hier werden we (Auke en ik) opgehaald door Aneas. Het was leuk om weer een bekende te zien, die je al lang niet meer hebt gesproken. Direct merkte ik al het verschil met Bonaire. Het is veel drukker en dat geldt ook voor het verkeer. Er wordt een stuk harder gejaagd, (140 km/uur is er niks bij) noem geen namen hoor Aneas!! en er zijn stoplichten. Het klinkt raar, maar stond wel weer ff raar te kijken om voor een rood stoplicht stil te staan. Eenmaal aangekomen bij Aneas zijn huis, onze spullen hadden gedumpt, en Bram wakker hebben gemaakt, stond om 10 uur ’s morgens het eerste biertje van het weekend al klaar. Bram is trouwens ook een studiegenoot van me, die in Aruba stage loopt. Hij was woensdagavond al in Curaçao aangekomen… Genietend van het biertje op het balkon, en met wat huisgenoten kennis te hebben gemaakt, keken we een beetje rond hoe druk het al begon te worden voor Koninginnedag. Lange files en veel mensen die al naar de stad gingen. Na een paar biertjes te hebben genuttigd op het balkon, zijn we samen met Herko, Jeffon en Danny (huisgenoten) ook die kant op gegaan om ff een terrasje te pakken en Willemstad te bekijken. Het is een mooie stad wat niet te vergelijken valt met Kralendijk. Er zijn veel dingen te doen en er zijn veel terrasjes, casino’s, bioscopen en winkels. Ook heb ik natuurlijk die bekende gebouwen op de handelskade gezien en ben ik over de pondjes/bootjesbrug geweest die zwart zag van de mensen. Ook zag ik, wat erg apart was, een privé strand met echte palmbomen en een soort zwembad/zee van een hotel op de eerste verdieping. Heel apart!! Daarna zijn we naar een supermarkt gegaan om ff wat spulletjes in te slaan. ’s Avonds zijn we naar een discotheek op Mambo beach geweest, wat ook erg gezellig was!

De volgende dag was ook een chille dag. Beetje bier drinken, barbecueën en zwemmen. We hebben ook ff een werkplek van Aneas bezocht en hebben daarna een beetje rond getourd. Tegen de avond hebben we een terrasje gepakt en hier kwam Jeroen ook. Jeroen is ook een studiegenoot van me. Het leek wel een stageterugkomdag! Maar dan gezelliger en verdeeld onder meerdere dagen :P Na hier wat te hebben gedronken, zijn we met z’n allen uit eten geweest. Hier kwamen Aneas zijn huisgenoten ook. Gezellig dus!! ’s Avonds naar de Boot geweest, en niet om te varen, maar om te feesten natuurlijk!

Nu zul je wel denken dat ik alleen maar heb gefeest en bier heb gedronken, wat eigenlijk ook zo is ;) en daarom hebben we zaterdag Curaçao bekeken. Eerst zijn we naar Westpunt geweest waar de Playa Forti is. Dit is een rots van 12 meter hoog aan het water, waar we vanaf zijn gesprongen. Echt eng, maar omdat dit bij een restaurant is en er veel mensen zaten, kon ik niet terug en moest ik wel springen… Brr, maar wel super gaaf! Viel alleen iets verkeerd en had daarna ook een blauwe plek op mijn been. Afijn, de mensen in het restaurant vonden het erg moedig en dapper van ons om daarvan af te springen en volgens hen waren we allemaal geschikt voor het leger. :D Je weet wel, zo’n reclame van geschikt of ongeschikt en dat er een kruisje bij geschikt komt te staan ;) haha… Nadat we deze test hebben voldaan zijn we naar een strand geweest om een beetje te relaxen en bij te komen van alle nieuwe ervaringen. Na hier een paar uurtjes te zijn geweest, hebben we een Mexicaans restaurantje ofzo bezocht om wat te eten. Alleen hebben ze geen menukaart en kan de serveerster wel Papiaments maar amper Nederlands praten wat het allemaal iets lastiger maakt. Nadat we allemaal wat hebben besteld, kwam ze iets later weer met het bericht dat het allemaal op was. Daarna weer wat besteld, maar dit was ook weer op. Na ongeveer 10x iets te hebben besteld, kregen we eindelijk iets te eten wat best wel te eten was :P Hierna hebben we Bram weggebracht naar het vliegveld, omdat hij weer naar Aruba moest. ’s Avonds nog een afscheidsfeestje van een huisgenoot van Aneas gehad, omdat ze afgelopen maandag weer naar Nederland vertrok. Na hier nog even te hebben gezeten, heb ik samen met Aneas en Herko afgepilsd op hun balkon.

Zondag zijn Aneas, Auke en ik naar het Christoffelpark geweest. Het was de bedoeling om de hoogste berg te beklimmen, maar we waren daar net iets te laat voor. Dus toen maar doorgereden naar het National Park. Hier was het ook mooi en was achteraf wel blij dat we te laat waren voor de berg, want het werd opeens erg warm en dan kun je beter niet teveel inspannende dingen doen. Daarna zijn we naar een lokaal eettentje gegaan en heb hier gestoofde geitenvlees gehad. Het was erg goed, maar smaakte eigenlijk een beetje naar een biefstuk. ’s Avonds nog even naar de Appie Heijn geweest, die ze ook in Curaçao hebben. Rond negen uur zijn we door Herko en Aneas weggebracht naar het vliegveld, en toen begon het gedonder alweer. Vertraging!! Het vliegtuig was kapot :S Dus ff ingecheckt en weer verder gereden naar een Chinees barretje verderop om een biertje te drinken. Daarna weer terug gegaan naar het vliegveld om te wachten en te wachten. Rond 1 uur vertrok ik eindelijk naar Bonaire, terwijl ik eigenlijk al om 11 uur in Bonaire zou zijn. Maar goed, ik ben op de Antillen en dan hoort dit er wel een beetje bij. Toch?? Hier werd ik opgehaald door Frank, en moest ik mijn laatste spulletjes nog verhuizen naar mijn nieuwe studio, want ja woon nu weer in een andere studio, wat me trouwens goed bevalt. Na het verhuizen lag ik dan eindelijk rond half drie in bed in mijn nieuwe casa…

Al met al was dit weekend, zoals Bram het zo mooi verwoorde, een KNALFUIF en daar sluit ik me dan ook volledig bij aan!!

Afgelopen zaterdag heb ik ook wat nieuwe ervaringen opgedaan. Heb samen met Ale en Auke een boot gehuurd en nee, nu niet om te feesten, maar om te varen :P Een 115 pk speedboot waar je in Nederland een dik vaarbewijs voor nodig hebt. Direct maar een wakeboard erbij genomen en gaan met de banaan. Het was echt super mooi, maar als je meer richting Klein Bonaire ging en dan vooral ’s morgens kwamen er vrij hoge golfen en waren we in één klap nat. Rond 10.30 uur zagen we een hele school dolfijnen. Geweldig gewoon!! We zagen een stuk of 20 dolfijnen wat betekend dat het een school van 100/200 dolfijnen geweest moeten zijn. Heb er veel filmpjes van gemaakt, want dit zie je niet elke dag. We hadden blijkbaar veel geluk dat we deze zagen, want normaal komen ze elke dag rond een uur of 8 of 9 langs, maar nu iets later dus. Ben er bij in gesprongen met mijn snorkel om de dolfijnen nader te inspecteren, maar was helaas net iets te ver bij hun vandaan. Daarna zijn we gaan wakeboarden wat erg moeilijk is. Toch vond ik het voor een eerste keer vrij goed gaan en kon ik al bijna op het bord staan. Bij Ale en Auke ging het iets beter, maar vond het echt geweldig. Scheuren met een boot, dolfijnen spotten en poging doen tot wakeboarden. Geweldig toch?!

Zit op dit moment lekker chill voor mijn huisje te genieten van het zonnetje en probeer nu een eind aan mijn verhaaltje te breien.

Aankomende vrijdag komen Ellen en Rianne waar ik erg veel zin heb. Heb van de week nog tickets geregeld voor hen en mij voor het vliegen tussen Curaçao en Bonaire. We gaan namelijk nog een paar dagen naar Curaçao, maar ben alleen nog bezig met het regelen van een auto en appartement o.i.d. voor in Curaçao. Helaas tot nu toe zonder succes. Dus als iemand iets weet, laat het me weten ;)

Ik zal proberen binnenkort foto’s te plaatsen op mijn site, want er staan hele leuke tussen. Al zeg ik het zelf.

Zo dit was het dan weer, spreek jullie weer!!

Bon Tardi!!

• 12 Mei 2009 - 20:27

Ellen:

Wow, jullie waren inderdaad dicht bij de dolfijnen.. hopelijk gaan wij ze ook zien! Nu inderdaad nog even een auto en appartementje reserveren... lekker laatste moment, maar komt vast goed!