Maand op Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu Maand op Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerben Vegte - WaarBenJij.nu

Maand op Bonaire

Door: Gerben van der Vegte

Blijf op de hoogte en volg Gerben

22 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Heey,

Het gaat allemaal weer snel. Ik zit hier alweer een maand op dit prachtige eiland en heb al een kwart van mijn stage erop zitten. Het is alweer een poosje geleden dat ik een verhaaltje op internet heb gezet, want was de laatste twee weekenden druk met werken en heb dan geen zin/tijd meer om een leuk verhaaltje te schrijven. Nu het zolang geleden is valt er weer heel wat te vertellen.

Eerst maar even wat over mijn stage.
De eerste 25 stagedagen zitten er alweer op en heb al vanalles gedaan en geleerd. Zo ben ik druk bezig om de tekeningen voor Harm's huis verder uit te breiden. Ook kom ik regelmatig op de bouwplaats om hier een handje te helpen. Heb aardig wat uurtjes tijd gestoken in het stellen van profielen. Dit is handig voor de metselaars, zodat ze kunnen zien waar ze moeten metselen en dat het een beetje recht gebeurd. Zo zijn er nog van allerlei dingen die ik hier in Bonaire doe. Werkzaamheden zoals metselen etc. worden vooral gedaan door Peruanen, Ghanezen, en ander buitenlands volk. Is wel grappig, want die Peruanen probeerden me een beetje Spaans te leren, maar dat ben ik natuurlijk alweer lang vergeten.

Naast werken doe ik natuurlijk ook iets aan vrije tijd. Ben al twee keer wezen vissen met Frank en wat vrienden van hem. Frank is mijn nieuwe collega die gek is van vissen. Het is best wel lachen, om 's avonds tot een uurtje of 1 op een pier te staan om visjes te vangen. Gisteren ben ik samen met Auke bij Frank geweest om even zijn kookkunsten te bekijken en heb dan ook een lekker visje gegeten :D

Ook was ik, zoals de meesten van jullie wel weten, afgelopen vrijdag jarig :P:D. Het was een leuke en vooral een zonnige verjaardag. 's Morgens kwam Auke zingend voor mijn bed staan met een gebakje en een reep chocola. 's Avonds gingen we uiteten en dit eten kreeg ik ook cadeau van Auke, maar ook van Ale. Erg leuk allemaal. Op mijn werk kreeg ik zelfs een cadeau. Een introductieles duiken bij duikschool Wannadive. Ze waren me blijkbaar donderdag aan het uithoren zonder dat ik het doorhad. Ik had het toen ook over duiken en dat leek hun wel een leuk cadeau. Dat uithoren hebben ze goed gedaan ;) 's avonds ff een biertje gedronken en dan is de avond ook weer zo voorbij. Allemaal nog bedankt voor de leuke krabbels, mailtjes en smsjes :P

Gisteren zijn Auke, Ale, Frank en ik wezen touren door Bonaire. Ale heeft een auto van de zaak gekregen. Hij weet alleen nog niet voor hoelang, maar zolang hij hem heeft moeten we er natuurlijk wel gebruik van maken ;) We zijn naar het zuiden gereden en kwamen langs de slavenhuisjes, een vuurtoren en een mooie strand. Daarna zijn we doorgereden naar het hoogste punt van Bonaire en je hebt hier echt een mooi uitzicht.

Omdat ik hier al iets meer dan een maand zit, zijn me hier natuurlijk dingen opgevallen, omdat dit anders is dan in Nederland. Bijvoorbeeld het verkeer... Wat kan ik mij ergeren aan het rijgedrag van die Antilianen zeg!!! Of ze rijden echt sloom of ze kijken niet uit. Er gebeurt dan ook redelijk vaak een ongeluk en zie je bijvoorbeeld dat er allemaal palen langs de weg weggemaaid zijn door een auto. Er was ook een keer een ongeluk gebeurd en de auto maakte zo'n enorme klap dat ie een stuk korter in de sloot terecht kwam. 2 weken later lag de auto er nog net zo bij :P Als de oudijzer prijzen hoger waren, was ie binnen no-time weg... Verder staat Bonaire bekend als het land zonder stoplichten. Het heeft maar één rotonde, maar Bonaire gaat investeren, want er komen maarliefst twee rotondes bij ;) Ze kunnen beter investeren in een stoplicht, want soms sta je uren te wachten, voordat je de weg op kunt. Ook mag je hier niet harder dan 60 km/uur en binnen de bebouwde kom 40. Ze controleren gelukkig toch bijna nooit, dus je kunt gewoon harder rijden zonder bang te zijn dat je een bekeuring krijgt :P

Ik zal even wat foto's op Mijn Album plaatsen, want heb weer heel wat plaatjes geschoten.

Groetjes!!!


  • 22 Maart 2009 - 15:24

    Fam. Kelder:

    hoi gerben
    nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    zoals je wel gehoord hebt hebben Ilse en Erwin grote plannen ze hebben het er maar druk mee.je zult wel een hele verandering zien als je over een tijdje weer op de schuinesloot komt.
    veel succes en plezier met je verblijf op bonaire.
    groeten uit de krim

  • 23 Maart 2009 - 13:52

    Koen:

    he gerben

    om te beginnen nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    relax om te lezen dat het zo goed gaat op je stage..veel plezier!

  • 23 Maart 2009 - 20:05

    Rianne:

    Hey Mr. Bonairo :D!
    Weer top verhaaltje.. je bent alleen vergeten te vertellen dat je binnenkort een weekendje op het huis van Harm (met zwembad!!) mag passen :P! Haha, je wilt ons gewoon vast niet nog jaloerzer maken!
    Succes!

  • 25 Maart 2009 - 12:18

    Anita:

    Hoi Gerben. Leuk om te lezen dat je verjaardag gezellig verlopen is. Ik heb er goed op gedronken, dus zit weer te wachten op mijn salaris ;). En extra rotondes zijn goed voor je kapsel;0. Als je hard rondjes fietst met nat haar ben je helemaal hot. Nou pas ze dan maar op bij het zwembad (die wij niet hebben en wat wij blijkbaar niet mochten weten). Ik gun het je van harte hoor. Nou toedeledoki maar weer

  • 25 Maart 2009 - 21:27

    Ellen:

    Wat leuk dat je zo bent verrast met je verjaardag!! Weet je al wanneer je gaat duiken?
    Leuk dat je weer een verhaal hebt geschreven en dat je weer wat foto's hebt geplaatst; ziet er goed uit..!

  • 09 April 2009 - 20:32

    Roy:

    Heey Gerben! Leuk dat 't allemaal bevalt daar! Super!.

    Je maakt natuurlijk van alles mee daar :D En een totaal verschillende cultuur daar natuurlijk!. Allemaal erg leuk hoor!

    Groeten, Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Ik zal de komende tijd stage lopen op een bouwbegeleidings -en projectmanagementbureau op Bonaire en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn belevenissen.

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 9722

Voorgaande reizen:

16 Februari 2009 - 27 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: